Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından Çanakkale Savaşları’nın 100. yıl etkinlikleri kapsamında hayata geçirilen mobil oyun ‘Nusrat’, bir hafta gibi kısa bir sürede  mobil marketlerin üst sıralarında yer almayı başardı.

Çanakkale Zaferi’nin en önemli simgelerinden biri olan Nusrat Mayın Gemisi’nin hikayesini anlatan mobil oyun özellikle gençler tarafından yoğun bir ilgiyle karşılandı.

1 hafta sonunda 20 bin barajını aştı
Bakanlığın özel ses ve görüntü efektleriyle hayata geçirdiği proje, mobil marketlerde,  İlk haftanın sonunda 20 binin üzerinde yüklendi. Oyunun fragmanı da  kısa bir sürede binlerce kişi tarafından izlenildi.

Yayınlandığı ilk günde Google’nin ‘Global Top 500 En Yeni Uygulamalar’ sıralamasına 284. sıradan giriş yapan oyunun 1 hafta içinde ‘En iyi 24’ sıralamasına girdiği öğrenildi. Android markette ve Apple Store’da kullanıcıların beğenisine sunulan  mobil oyunun, gençlerin tarih bilincine katkı sağlaması hedefleniyor. 

3 boyutlu mobil oyunun ilk bölümünde, elinde kalan son 26 mayını Çanakkale Boğazına döşeyerek düşman donanmalarına büyük kayıplar verdiren Nusrat Mayın Gemisi’nin bu tarihi görevi işleniyor. Diğer bölümlerde ise oyuncuların 18 Mart Deniz Muharebesi, Tekke Koyu Çıkarması, Kirte Köyü Muharebesi, Arıburnu Çıkarması ve Conk Bayırı gibi mücadeleleri başarıyla geçebilmesi amaçlanıyor.

Çanakkale, Sarıkamış, Sakarya, Malazgirt gibi tarihi olayların yıl dönümlerinde on binlerce genci bir araya toplayan ve imza attığı projelerle genç nesillerin tarih bilincinin daha da gelişmesini amaçlayan Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın gelecek dönemlerde mobil dünyada daha sık yer alması bekleniyor.

Yabancı ülkeler de büyük ilgi gösteriyor
3 boyutlu mobil oyun, mobil marketlere yüklendikten sonra ülke sınırları dışında da yoğun bir ilgiyle karşılandı.
“Nusrat”,  yüklendiği ilk haftanın sonunda, başta Almanya ve ABD olmak üzere Uluslararası alanda da birçok ülke tarafından ve farklı dillerde indirildi.